Pressmeddelande

Helsingborgs Hamn har anlitat AceIQ för att minska kostnaderna för programvarulicenser och att effektivisera IT-miljön för användarna. Lösningarna som vi tillsammans bygger upp kommer leda till att användarna sparar tid och deras arbete blir mer flexibelt. Implementationen görs med hjälp av produkter från AppSense.

Lösningen som AceIQ inför innebär att Helsingborgs Hamn kommer att minska sina utgifter gällande licenskostnader för programvara, dessutom kommer åtkomsten till IT-systemen förenklas och säkerheten höjs. Inloggningstiderna kommer att kunna minskas med ca 90 % och användarna blir oberoende av vilken dator de använder sig av. Program och inställningarna för dessa följer med respektive användare oavsett var de loggar in.

Varför AppSense?

– Vi fick först höra talas om AppSense genom AceIQ när de anordnade Citrix-dagen i Kristianstad under hösten, då AppSense fanns på plats och presenterade sina lösningar. Vi är just nu inne i en stor förändringsfas på många plan där vi känner att AppSense passar in. Det kommer att blir ett stort stöd och underlätta vårt arbete i IT-gruppen genom att administrationen förenklas, säger Jan Fenning, System Administratör Helsingborgs Hamn.

Varför lämpar sig den här lösningen sig bäst för Helsingborgs Hamn?

– Det kommer att spara både tid och pengar för Helsingborgs Hamn samtidigt som det leder till att användarna får en mer flexibel arbetsplats. Arbetsplatsen är där användaren befinner sig, vilket leder till att deras arbete kommer att effektiviseras, det är betydelsefullt för oss på AceIQ att kunna erbjuda vår kund, säger Håkan Andersson, VD AceIQ.

Helsingborgs Hamn är Sveriges näst största containerhamn och den ägs till 100 % av Helsingborgs stad. De är idag ca 250 anställda och omsätter runt 300 miljoner SEK. Det sker ständigt utveckling hos Helsingborgs Hamn både internt och externt. I veckan så kunde de berätta att de nu tar över det kontraktet för den nordiska importen av Chiquita bananer

För mer information kontakta:

Jan Fenning, Helsingborgs Hamn
+46 (0)70-377 63 13

Håkan Andersson, AceIQ
+46 (0)76-318 42 18

Nutanix: Revolutionerar IT för framtiden

Välkommen till en värld där IT blir en enkel resurs och där innovation möter effektivitet. Nutanix, ledande inom hyperkonvergerad infrastruktur, har skapat en banbrytande plattform som förändrar hur företag tänker kring sina IT-behov.

Press Release – ROL Intelligent Office och AceIQ ingår partnerskap

ROL Intelligent Office och AceIQ har inlett ett partnerskap i syfte att tillsammans erbjuda lösningar som skapar en bättre arbetsplats och hjälper företag att bli mer attraktiva arbetsgivare.

AceIQ söker fler konsulter!

Vi söker ständigt efter kompetens och just nu behöver vi fler konsulter och hoppas på att just du som läser detta kan vara vår nya medarbetare. Vi fortsätter […]